Defender 110 4.5L V8
Deze luxueuze Defender 110 Heeft ook een totale restauratie doorgemaakt. Origineel is het chassis van 1984, deze is gegalvaniseerd en gepoedercoat. De originele motor is vervangen voor een 3.9L V8, welke is opgeboord naar 4.5L, met een automatische versnellingsbak uit een Range Rover P38 met ‘compu shift’. Dit is een computergestuurde automaat die zelf af te stellen is via een laptop of PC. De ontstekingsmodule was veroudered en deze is nu vervangen voor een EMU unit waarme elke V8 zo plug en play kan worden gemaakt... nee zo simpel is het niet ;-).
De assen onder de auto zijn voorzien van ‘limited slip’ differentieel, anti-rollbars, grotere remschijven en Kahn velgen.
Ook de carrosserie is aangepakt. Deze is behandeld met epoxy primer en gespoten in mat grijs met zwarte accenten. Het interieur is geïsoleerd tegen geluid en bekleed met Alcantara. De stoelen van de eerste en tweede zit rij zijn vervangen voor Recaro verwarmde Defender stoelen. Verder is de auto aangekleed met een volledige geluidsinstallatie met sub woofer, versterker en dubbel DIN headunit.